Långsiktiga målsättningar

• Föreningen har en stabil och hållbar organisation.
  • Föreningen har en stabil ekonomi med en omsättning på minst 1 mkr, varav 500 tkr i marknadsintäkter och minst 10% av omsättning i eget kapital.
  • Föreningen har ett herrlag i minst division 2 & 2: a lag i division 4.
  • Föreningen har ett damlag och eller på något annat sätt är en del av en damverksamhet i Gästrikland
  • Föreningen har växt med barn- och ungdomsverksamhet eller är en del av en annanverksamhet i närområdet vilket i stort innefattar en hållbar talangutveckling ochförsörjning av framtida seniorspelare och ett bidrag till fotbollsgästrikland.
  • Föreningen anses som ett av idrottsgästriklands modernaste varumärken och varvar aktiviteter med offensiva ställningstaganden för ett hållbart samhälle.

Vision

Visionen är att Åbyggeby FK är en modern idrottsaktör som gör Gävleborg starkare. Genom en hållbar föreningsmodell bidrar vi till idrottens utveckling, både på och utanförde kritade linjerna.