Pantamera

Ni kan stötta Åbyggeby FK genom att panta er pant i Pantameras storpantautomater Pantamera Express.
I Gävle finns det en Pantamera Express på Gävle återvinningscentral.

I storpantarautomaten Pantamera Express pantar man mycket, snabbt och enkelt genom att hälla i hela säcken. Föreningen får ersättning för alla pantburkar och pantflaskor. Idrottsföreningen kan även få viss ersättning för importburkar.​​​​​​​

Hur går det till?
  • Ta med panten till en Pantamera Express.
  • Töm hela säcken i automaten, som både sorterar och räknar panten.
  • När panten är räknad, välj ”Skänk till förening” som utbetalningsmetod. Välj rätt förening på skärmen och fullfölj donationen genom att trycka på ”Bekräfta”. Kom ihåg att endast föreningar som är registrerade hos oss blir valbara för donation i Pantamera Express-automaterna.
  • Inom en vecka sätts pantpengarna in på föreningens gironummer. Om pantbeloppet är under 10 kronor sparas det på föreningens kundkort till dess att det uppgår till den summan.